Sunday 22 July 2012


Tulis pengalaman anda di ‘Pameran Buku’.


       Pada hari Ahad yang lalu, saya bersama keluarga saya ke pameran buku di Plaza Angsana . Kami pergi dengan menaiki kereta . Kami tiba di sana pada pukul 9.30 pagi.


       Di situ  dipamerkan pelbagi jenis buku seperti majalah, novel, buku cerita, buku ulang  kaji, kamus dan sebagainya. Buku-buku disusun rapi di atas beberapa buah meja yang besar.


       Penjualan buku diberi potongan harga. Oleh itu, ramai orang mengunjungi pameran tersebut.Murid-murid dan ibu bapa sibuk memilih bahan bacaan  yang sesuai.


       Saya membeli beberapa buah buku ulang kaji UPSR dan kamus. Ibu bapa saya pula membeli majalah dan novel. Ayah saya membuat pembayaran di kaunter yang disediakan.


       Setelah itu, kami pulang ke rumah dengan gembira. Kita hendaklah sentiasa membaca. Membaca jambatan ilmu.


No comments:

Post a Comment